Fundacja Polskich Kawalerów Maltańskich. Spotkanie aktywizacji zawodowej w Elblągu.



21 maja w Bibliotece Elbląskiej przy ul. Św. Ducha odbyło się spotkanie na temat aktywizacji zawodowej i zatrudnienia mieszkańców Elbląga, którzy posiadają orzeczenie o umiarkowanym i znacznym stopniu niepełnosprawności narządu ruchu.

Do Biblioteki Elbląskiej im. C. Norwida przybyły niepracujące osoby niepełnosprawne ruchowo, które spotkały się z przedstawicielami Fundacji Polskich Kawalerów Maltańskich w Warszawie, aby w ramach projektu „Wsparcie osób niepełnosprawnych ruchowo na rynku pracy III”, skorzystać z różnych form pomocy.

Jedni byli zainteresowani pomocą prawnika, inni – potrzebowali rozmowy z doradcą zawodowym i psychologiem. Kilka osób otrzymało pomoc rehabilitanta. „Po wielu tygodniach wreszcie przestało mnie boleć – mówi pani Basia – pan fizjoterapeuta ustawił mi kręgosłup, dostałam zestaw indywidualnie dobranych ćwiczeń, jestem bardzo zadowolona”.
Pani Ela skorzystała z pomocy prawnika. – „Cieszę się, że przyszłam. Mam teraz wiele zadań do zrobienia – mówi – muszę też ćwiczyć, dostałam ćwiczenia na usprawnienie ręki z niedowładem, będę bardziej samodzielna, dodaje”.

Trzy osoby są obecnie na stażach w różnych elbląskich firmach. Kolejne, zdecydowały się podjąć naukę na różnych kursach, które pomogą się im przekwalifikować. „Chcę być taksówkarzem” – mówi pan Robert. „Ja chciałbym odbyć kurs na masażystę” – dodaje pan Jan.

Spotkanie było bardzo owocne. Przybyło na nie przeszło dwadzieścia osób, które chcą coś zmienić w swoim życiu. Umożliwi im to udział w projekcie, który jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

Tekst: M. Kowalczyk



Jednocześnie zapraszamy do przeczytania sprawozdania ze spotkania, które zostało umieszczone umieszczonego na portalu portel.pl

Artykuł dostępny pod adresem: http://www.portel.pl/artykul.php3?i=65475

Miłej lektury!